– For næsten 6 uger siden satte vi i QLF gang i et initiativ på Facebook, som skulle fortælle de positive historier fra Lolland-Falster. Vi ville igangsætte en digital demonstration, som kunne give luft for den frustration, som mange af os følte, når medierne kun viste den ene side af livet her på Lolland-Falster.
– Vi ville også vise den anden side, og vi insisterede på at gøre det med kærlighed. Det var der mange flere end os, der ville.
– Vi havde ikke i vores vildeste fantasi drømt om, at der på fire dage kunne samles 22.000 medlemmer, som sammen med os havde lyst til at sende en lovestorm fra Lolland-Falster til resten af Danmark med fokus på det område, som vi elsker at bo i.
– Sådan startede Lolland-Falsters kærlighedsstorm for 6 uger siden.
– På torsdag slutter den programserie, som var dråben, der fik bægeret til at flyde over. Men for os, der er med i Lovestorm, slutter rejsen ikke her. Det er nu, den begynder!!
– Det vil vi markere med afsløringen af vores nye logo, for en bevægelse er jo ikke noget uden et visuelt symbol.
– Vi har besluttet at Lovestorm-intiativet skal leve, lige så længe der er folkelig opbakning til det. Lolland-Falster Lovestorm er noget, vi har sammen. Det er ikke sat i gang af et reklamebureau, men af almindelige borgere, der har noget på hjerte. Ja, vi har i den grad noget på hjerte.
– Fra starten besluttede vi, at det var noget der skulle vokse nedefra. Vores løfte til jer er, at vi vil gøre alt for at gemme og passe på de historier, I har sendt ind til gruppen, og vi vil gøre alt der står i vores magt for at løfte dem ud af Facebook, bruge dem på nye måder og udbrede dem til resten af Danmark til gavn for Lolland-Falster. Det, som I har sendt ind er en guldgrube af gode historier fulde af hjerteblod og positiv energi.
– Vi har med vores Facebookgruppe en uvurderlig ressourcebank af viden, livserfaring, oplevelser og i det hele taget mennesker, der vil Lolland-Falster det allerbedste. Det er ubetaleligt, vil jeg bare sige. Og der er mange kommuner og borgmestre, der i øjeblikket skeler misundeligt til Lolland-Falsters tusindvis af lokale Lovestorm-ambassadører.
– Vi har mange ideer til, hvordan Lolland-Falster Lovestorm fortsat kan tiltrække sig positiv opmærksomhed i fremtiden. Alt det kan I følge med i i vores FB-gruppe.
– Vi er overvældede over alle de mange logoforslag, vi har fået. Vi regnede med, at vi skulle sidde og vælge mellem 5 forslag, men vi har modtaget mange flere. Hele 22 personer har indsendt forslag. Det har været svært at vælge, for der er rigtig mange gode bud. Vi måtte til sidst skære igennem og valgte et.
– Logoet her er tegnet af Per Møller Jensen. Det forestiller Lolland og Falster formet som to store hjerter sammen med småøerne også formet som små hjerter. Vi synes det på fineste vis udtrykker den kærlighed til vores egn, som vi har blæst ud over resten af Danmark de seneste uger. Vi synes, det har en enkelthed, og at det egner sig godt til både streamere på biler, T-shirts, klistermærker, plakater, på nettet og meget andet.
– Vi kan også se, at det var langt det mest populære logo blandt vores medlemmer i gruppen. Som tidligere nævnt skal det her vokse nedefra. Vi synes, det er supersejt at logoet er lavet af en af Lolland-Falsters egne borgere, og at der er ret stor enighed i gruppen om, at det er det bedste. 437 likes og 42 kommentarer har det fået.
– Vi har fået sponsoreret denne fine gyngestol fra Designsnedkeriet. Det er vi også utrolig glade for og stolte over. Den er lokalt fremstillet og har en værdi af 9.500 kr., og vi håber, at den falder i Pers smag.
– Vi håber, at alle vil bruge logoet overalt, hvor I ser mulighed for det, både jer borgere, foreninger, erhvervsliv og kommunerne. Når vi får produceret forskellige ting med logoet, kan I læse mere om, hvordan I kan bestille osv. i vores Facebookgruppe.
– Tak for jeres opmærksomhed!!