Lise Ravnkilde har på eget forlag udgivet en bog, som fortæller om Lolland-Falster Lovestorms succes gennem de første to år.
Fra pressemeddelelsen om bogen:
For lidt mere end to år siden voksede bevægelsen Lolland-Falster Lovestorm sig voldsomt stor på rekordtid. Det skete som modsvar til TV2s udsendelsesrække På Røven i Nakskov, der i manges øjne – igen – tegnede et ensidigt billede af en landsdel, hvor alt handler om mismod, arbejdsløshed og fattigdom.
Et par ildsjæle blev enige om ikke at skælde ud, ikke at brokke sig, ikke at reagere negativt, men i stedet bruge hippiemetoden, at sende en positiv bølge med billeder og historier om det gode liv på Lolland-Falster.
Det blev en succes over al forventning. Facebookgruppen fik hurtigt mere end 22.000 medlemmer og bevægelsen fik sat gode historier på dagsordenen også i de nationale medier. Store brandingbureauer roste #lollandfalsterlovestorm i høje toner og andre kommuner kiggede misundeligt på.
Gennem portrætter og interview med dem der grundlagde bevægelsen, fortæller journalist og forfatter Lise Ravnkilde baggrunden for og hvordan #lollandfalsterlovestorm blev til. Bogen kommer ind på, hvilke tanker der lå bag og hvordan gruppen arbejdede med at udvikle strategien undervejs. I bogen kommenteres Lovestormen af lokale borgmestre, politikere og erhvervsfolk. Desuden giver nogle eksperter i branding og sociale medier deres bud på, hvorfor bevægelsen blev så stor en succes.
Fra bogens forord
“Lolland-Falster Lovestorm har ændret synet på Lolland-Falster. Ikke de professionelle lobbyister og reklamefolk. Ikke politikerne med deres symbolprojekter og skåltaler. Ikke turist- og erhvervsorganisationernes fine tryksager – jo, de har måske været med. Men ingen kan slå det, som er ægte. Det nye billede af Lolland-Falster er skabt af alle dem, der sagde: Nok er nok! Vores landsdel skal ikke tales ned! Vi elsker at bo her – og det skal verden vide!”
Journalist, forfatter og foredragsholder Karen Lumholt i bogens forord
Hvorfor denne bog
Det er en bog, der er vigtig, fordi den i høj grad viser, at det er ildsjæle, der i mange sammenhænge får ting til at rykke og til at ske. Den viser hvordan Facebook kan give en bevægelse gennemslagskraft. Og hvordan folkelige følelser nemmere end kommunale kampagner får massiv opbakning.
Læs mere på forlagets egen hjemmeside:
http://ravensource.dk/